Dystrybucja dedykowana ulotek – co to takiego?

Dystrybucja dedykowana jest jedną z najczęściej wybieranych form kolportażu. W tym przypadku roznoszenie ulotek opiera się na dostarczaniu przesyłek reklamowych do konkretnej grupy odbiorców. Odbiorcy do grupy docelowej są dobierani na podstawie odpowiednich kryteriów, np. wiek, płeć, zamożność, liczba osób w gospodarstwie domowym, wykształcenie. To dlatego dystrybucja dedykowana ulotek może pochwalić się wysoką skutecznością.

Spis treści:

  • Czym jest dystrybucja dedykowana ulotek?
  • Etapy dystrybucji dedykowanej

Z wpisu dowiesz się, czym jest dedykowana dystrybucja ulotek, na czym się opiera oraz jakie są jej kolejne etapy.

Czym jest dystrybucja dedykowana ulotek?

Przeważnie jako dystrybuowane materiały wybierane są ulotki, gazetki ofertowe z marketów czy broszury promocyjne. To tania, a zarazem niezwykle skuteczna forma dotarcia do konkretnej grupy konsumentów, dlatego cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Co więcej, zmniejszamy nakład poprzez usunięcie nietrafionych sektorów. Pozwala to na obniżenie liczby materiałów oraz kosztów, przy jednoczesnym zwiększeniu zwrotu z inwestycji.

Pierwszym, a zarazem najważniejszym etapem dystrybucji dedykowanej ulotek, jest planowanie. Konieczne jest przemyślenie strategii i poszczególnych działań. To dlatego kolportaż ulotek powinien być przeprowadzony przez specjalistyczną firmę, która posiada szerokie zaplecze danych statystycznych czy map. Obszary terenowe dzieli się na sektory o określonych wartościach. Z kolei każdy sektor odpowiada obszarowi dystrybucyjnemu o jednolitej zabudowie. Każdy sektor ma określony potencjał. Mierzy się go, opierając się na liczbie gospodarstw domowych czy szacowanej zamożności mieszkańców.

Klient może stworzyć swój własny plan kierowania dystrybucją bezadresową, wyznaczyć obszary dystrybucji, rozdysponować nakłady materiałów oraz zaplanować kolejność kolportażu. Jeśli chcemy jednak zdać się na profesjonalistów, warto powierzyć przygotowanie planu kierowania dystrybucją firmie.

Etapy dystrybucji dedykowanej

Istnieje kilka etapów dystrybucji dedykowanej. Założenia obejmują m.in. wybór materiałów reklamowych, wyznaczenie celów kampanii, oszacowanie nośności punktów klienta, opracowanie specyfikacji konkretnej branży, oszacowanie możliwości dotarcia na wyznaczonych obszarach, rozplanowanie logistyczne, kontrola i analiza jakości dostarczenia, odbiór materiałów z magazynu, firmy klienta bądź drukarni, logistyka transportu, ustalenie kosztów dystrybucji.

Kolportaż ulotek w przemyślany sposób bez wątpienia pozwoli na uzyskanie znacznie lepszych rezultatów. Spowoduje także wzrost zainteresowania daną ofertą. Nie warto działać na własną rękę. Zdając się na profesjonalistów, oszczędzamy czas i pieniądze. Wszelkie działania są oparte nie tylko na wiedzy, ale i doświadczeniu czy analizach. Roznoszenie ulotek nie powinno być przypadkowym działaniem.