Idealna ulotka, czyli mniej tekstu, a więcej przekazu

Mówi się, że jeden dobry obraz jest wart więcej niż 1000 słów. I trudno się z tym nie zgodzić. Na małej ulotce, gdzie mamy ograniczoną przestrzeń, stosujemy niewiele treści ze względu na to, że zbyt jej duża ilość może zniechęcić odbiorcę. Wbrew pozorom, da się przygotować odpowiednie materiały reklamowe, nie używają zbyt wielu słów. Kluczowe jest dobre wyważenie treści, którą umieszczamy na materiałach reklamowych.

Dlaczego warto stosować mniej treści?

Przede wszystkim w dobie otaczających nas z każdej strony reklam, zbyt duża ilość treści może przytłoczyć potencjalnego odbiorcę. Ulotki reklamowe trafiają najczęściej do osób przypadkowych, które są w ruchu. W takich warunkach można szybko przeczytać kilka najistotniejszych haseł, jednak z pewnością nikt nie pokusi się o przeczytanie kilkunastu zdań. Szczególnie, że ze względu na niewielką przestrzeń, zdania te są często pisane małą czcionką.

Szanując czas potencjalnych klientów, warto zdecydować się na przyciągający wzrok obraz. Jeśli treść, którą widać na pierwszy rzut oka, zainteresuje odbiorcę, z pewnością zechce sprawdzić też to, co zostało napisane mniejszym drukiem lub zajrzy na stronę internetową podaną na ulotce. To esencja, a zarazem podstawa, która pozwoli na przygotowanie skutecznej ulotki reklamowej. Drogi do sukcesu są różne, jednak jeśli chcemy zachęcić odbiorcę do zapoznania się z naszą treścią, musimy zadbać o to, aby najważniejsze elementy były widoczne natychmiast. Może to być ciekawe hasło, a może także być to obraz.

Obraz jako kluczowy element ulotki

Jak wiadomo, nasz mózg z dużo większą łatwością i szybkością przyswaja obraz. Strategia ta sprawdza się w Internecie, a badania potwierdzają, że posty z obrazem po prostu lepiej się klikają. To właśnie obrazy pozwalają na kreowanie wizerunku firmy. Nie ulega wątpliwości, że obraz jest ważny, ale nie może być to obraz byle jaki. Wykorzystywanie obrazu bez większego namysłu, kierując się zasadą, że tak po prostu trzeba, może dać zupełnie inny efekt od pożądanego. Ważne, aby grafika wyrażała to, co chcemy przekazać i wzbudzała w odbiorcach oczekiwane reakcje. Projektujemy z głową.

Ciekawostką jest również to, że rzeczy, które znajdują się po lewej stronie obrazu, trafią do prawej półkuli, z kolei te, które znajdują się po prawej, trafiają do lewej. Jest to istotne, gdyż obie półkule realizują odmienne zadania. Lewa półkula jest analityczną częścią naszego mózgu i to dla niej są ważniejsze teksty i liczby. Z kolei prawa półkula to ta bardziej kreatywna i do niej będą docierać wszelkie elementy graficzne. Jeśli nie chcemy, aby obraz stracił na atrakcyjności w zestawieniu z tekstem, powinniśmy go umieszczać po lewej stronie na ulotce reklamowej. Nie oznacza to jednak, że tekst powinien być zawsze po prawej stronie. Proste elementy mogą być analizowane przez obie półkule. Jeśli któraś z nich nie będzie umiała sobie poradzić z interpretacją, przekaże ją do drugiej. Warto jednak o tym pamiętać, gdyż wiedzę tego rodzaju nie często wykorzystuje się podczas projektowania ulotek reklamowych. Stosując się do powyższych zaleceń, z pewnością wyprzedzimy konkurencję.