Jak wyróżnić ulotkę reklamową? 5 skutecznych sposobów!

 In Blog

Choć w Internecie widzimy sporo reklam, nieustająco ulotka reklamowa jest jednym z najpopularniejszych, a zarazem najtańszych sposobów promocji. Co więcej, jest bardzo wygodna w użyciu, dlatego nie warto z niej rezygnować. Jeśli projekt ulotki reklamowej będzie naprawdę dobrze opracowany, komunikat będzie zrozumiały, a sama oferta handlowa przejrzysta dla odbiorcy, z pewnością osiągniemy założone cele. Ważne jest także prawidłowe rozmieszczenie treści na ulotce. Dzięki temu potencjalni klienci zapamiętają markę dokładnie w taki sposób, w jaki chcemy.

Dobór kolorów

Z pewnością każdy zdaje sobie sprawę z tego, że każda branża kojarzy się z inną barwą. Przykładowo, ulotka biura rachunkowego powinna być raczej w stonowanych kolorach, które kojarzą się z zaufaniem i powagą – granat, ciemny fiolet, odcienie szarości. Z kolei salon kosmetyczny może pozwolić sobie na dużo bardziej wyraziste kolory, np. neonowy róż. Choć nie jest to regułą, warto sprawdzić znaczenie kolorów, zanim zastosujemy je na naszej ulotce.

Wybór zdjęcia

Dobrze dobrane zdjęcie potrafi wyrazić więcej niż tysiące słów. Dzięki grafice ulotka na długo zostanie w głowie odbiorcy i pozwoli na uzyskanie pożądanego efektu. Można skorzystać z banku darmowych zdjęć lub samodzielnie wykonać fotografię. Zdjęcie wzmacnia przekaz i tworzy historię.

Chwytliwy slogan

Hasło reklamowe jest jednym z kluczowych elementów udanej kampanii reklamowej. Z pewnością w głowie każdego z nas jest choć kilka sloganów, które na dobre kojarzą nam się z daną marką. Dobry slogan to taki, który intryguje, szokuje, a nawet prowokuje. Ważne, by nikogo nie pozostawał obojętnym.

Wyróżnienie istotnych informacji

Warto wybrać kilka najważniejszych informacji i je wyróżnić. Jeśli mamy się czym pochwalić, np. nagrodami, certyfikatami, koniecznie umieśćmy to na ulotce. Ubierzmy je w ciekawą szatę graficzną. Warto także pogrubić lub podkreślić to, co koniecznie powinno zostać zauważone. Trzeba jednak zachować umiar – ulotka powinna być krótka.

Dodanie zniżki

Współcześni klienci mają ogromną swobodę, jeśli chodzi o wybór firmy. To dlatego konieczne jest „podziękowanie” za skorzystanie z naszych usług. Można dołączyć do ulotki zniżkę na dowolną usługę z oferty, specjalny kupon rabatowy. Dzięki temu ulotka nie wyląduje w koszu, a odbiorca zachowa ją na dłużej, gdyż może się przydać.

Jak widać, ulotka reklamowa ma spory potencjał. Jeśli odpowiednio ją zaprojektujemy, odniesiemy oczekiwane rezultaty.