Jak zrobić dobrą ulotkę?

Ulotka, która przykuwa wzrok odbiorcy, dostarcza informacji i nie będzie wyrzucona zaraz po wzięciu do ręki. Jak zrobić dobrą ulotkę? Czyli taką, która stanie się promocją firmy, marki lub usługi oraz zapadnie w pamięć. To zadanie wymaga kreatywności, ale z naszą pomocą stanie się bardzo proste.

Spis treści:

  • Które elementy sprawiają, że ulotka jest dobra?
  • Co powinna zawierać ulotka?

Z wpisu dowiesz się, co powinna zawierać dobra ulotka, oraz której jej elementy sprawiają, że jest dobra i ludzie zatrzymują na niej wzrok.

Które elementy sprawiają, że ulotka jest dobra?

Dobra ulotka to wyzwanie, rynek przepełniony jest masą tak samo wyglądających papierków reklamujących różne firmy. Zwykle zbieramy w ciągu dnia ich kolekcje, by na koniec dnia pozbyć się jej w koszu na śmieci. Aby ulotka przyciągnęła wzrok odbiorcy i nie stała się kolejną, zbędną makulaturą trzeba się wysilić. Podstawowa kwestia: na ulotce nie może być wielu informacji, im prościej i przejrzyście, tym lepiej. Warto wybrać rozwiązanie, w którym ulotka będzie kuponem, zniżką lub czymś, co jest nam przydatne. Dzięki temu pozostanie z odbiorcą na dłużej. Istotne jest również hasło, jak każde hasło reklamowe musi być chwytliwe i zapadać w pamięć oraz wzbudzać ciekawość odbiorcy.

Co powinna zawierać ulotka?

Poza elementami, które przyciągną uwagę klienta, musimy pamiętać o podstawowych informacjach. Na ulotce powinny znaleźć się informacje kontaktowe, jak adres, kontakt i mapka, dzięki której lokalizacja naszej firmy będzie prosta. Na ulotce warto wyróżnić korzyść, która płynie z wyboru naszej firmy czy usługi. Przekaz ma być jasny i oczywisty, jeśli chcemy coś opisać lepiej wybrać punkty niż pełne i długie zdania. Najważniejsze są konkrety, ulotka ma być zwięzła i kreatywna, odbiorca ma odczuć, że szanujemy jego czas. Dobra ulotka to prosta ulotka i tym należy się kierować przy jej tworzeniu.