Kolportaż co to znaczy?

Materiały drukowane mimo postępu technologicznego dalej spełniają swoją funkcję w obiegu. Wszyscy korzystamy z różnego rodzaju ulotek, katalogów czy materiałów reklamowych. Te różne materiały po prostu pojawiają się w naszych domach, miejscach pracy, a sklepach i punktach usługowych. Skąd się biorą i jaką drogę muszą pokonać, by trafić właśnie do naszych rąk?

Spis treści:

  • Czym jest kolportaż?
  • Jak wygląda kolportaż ulotek?

Czym jest kolportaż oraz jakie są jego zalety, właśnie tego dowiesz się w poniższym tekście. Dodatkowo poznasz świat kolportażu ulotek oraz jego tajemnice.

Czym jest kolportaż?

Kolportaż, czy też kolportowanie to nic innego jak rozprowadzanie wśród odbiorców ulotek, prasy, książek, gadżetów firmowych, a nawet muzyki. Kolportaż można podzielić na bezadresowy i adresowy. Jest on realizowany przez osobę kolportującą, ale może być również usługą świadczoną. Zwykle kolporter zatrudnia osoby, które mają na ulicach miast, targach czy w centrach handlowych zajmować się kolportażem danych materiałów, czyli są to osoby, które rozdają nam najczęściej ulotki. Jest to jedna z form marketingu bezpośredniego. Jego ogromną zaletą jest fakt, że dostarcza wprost do rąk potencjalnych odbiorców informacje, jakie chcemy im przekazać. Ponadto kolportaż dzięki swojej powszechności pozwala na utrwalenie marki w pamięci odbiorców.

Jak wygląda kolportaż ulotek?

Rozdawanie ulotek to chyba najpopularniejsza forma kolportażu materiałów promocyjnych. Do rozdawania przechodniom ulotek na ulicach, czy innych miejscach, w których znajdziemy skupiska ludzi, zatrudniani są kolporterzy oraz hostessy. Ich strój zwykle nawiązuje do marki lub firmy, którą reprezentują. Ponadto powinni oni wiedzieć, że interakcja jest bardzo ważna w tej pracy, gdyż kontakt wzrokowy, uśmiech, czy krótka rozmowa zachęcają do zapoznania się ludzi z rozdawanymi materiałami. Poza kolportażem bezpośrednim jest także dystrybucja ulotek do skrzynek. W tej sytuacji ulotki trafiają do skrzynek pocztowych, specjalnie wyznaczonych miejsc w blokach, a także na wycieraczkach i przy drzwiach mieszkań. Taki kolportaż ulotek jest zależny od strategii firmy.