Ulotka – co powinna zawierać?

Ulotki reklamowe to powszechnie wykorzystywana forma reklamy. Aby jednak przyniosła oczekiwane rezultaty, należy postawić na odpowiednie zaprojektowanie ulotki, a także profesjonalny kolportaż. W dzisiejszym wpisie podpowiemy, co powinna zawierać ulotka, aby skłoniła odbiorcę do podjęcia określonego działania.

Spis treści:

  • Jak stworzyć skuteczną ulotkę?
  • Jakie elementy zawiera skuteczna ulotka?

Z wpisu dowiesz się, jak stworzyć profesjonalną ulotkę, z którą odbiorcy zechcą się zapoznać i z przyjemnością skorzystają z oferty.

Jak stworzyć skuteczną ulotkę?

Bardzo ważne jest to, aby odbiorca od razu widział korzyść po przeczytaniu naszej ulotki. Jeśli jej nie znajdzie, jednocześnie nie znajdzie powodu, aby taką ulotkę zatrzymać. Pamiętaj, że w dzisiejszym świecie nikt nie ma czasu na to, aby szczegółowo zapoznawać się z długą treścią, czytanie menu, spisu proponowanych usług. Większość firm nie sprawdza skuteczności ulotek, co jest dużym błędem. Wiedząc, co poszło nie tak, moglibyśmy skutecznie poprawić działania reklamowe.

Jeśli coś poszło nie po naszej myśli, musimy stworzyć ulotkę w taki sposób, aby klient zechciał ją zatrzymać. Jak to zrobić? Dobra ulotka może być zniżką na dany produkt, biletem wstępu, ograniczonym czasowo rabatem. Każde inne rozwiązanie będzie po prostu nieskuteczne, a odbiorca schowa ulotkę do kosza i wyrzuci przy najbliższej okazji. Musimy także zadbać o chwytliwe hasło, które zasieje ciekawość w odbiorcy. Dzięki temu zapozna się on z dalszą częścią naszej ulotki.

Jakie elementy zawiera skuteczna ulotka?

Przy tworzeniu ulotki trzymamy się zasady, według której, im mniej, tym lepiej. Korzyść musi być zaprezentowana od razu. Zadbajmy o to, by była widoczna, np. wyróżnijmy ją wielkimi literami. Zapewnijmy, że nie można wyrzucić ulotki, gdyż dzięki niej otrzymamy np. atrakcyjny rabat. Zapominamy o rozbudowanych opisach, zbyt dużej liczby elementów, artystycznych grafikach. Prostota jest w cenie – podobnie jak jasny i oczywisty przekaz. Odbiorca doceni kreatywność oraz fakt, że szanujemy jego czas, stawiając na konkrety. Oczywiście do ulotki dołączmy adres, dane kontaktowe lub mapkę, dzięki której odbiorcy łatwo do nas dotrą.