Ulotka – jak zaprojektować?

Jak zaprojektować ulotkę, aby odnieść oczekiwane rezultaty? Wbrew powszechnym przekonaniom, ulotki nadal są skutecznym sposobem na marketing – szczególnie ten lokalny. Aby jednak przyciągnąć potencjalnych klientów, należy przemyśleć każdy element ulotki. Musi być ona atrakcyjna zarówno pod kątem treści, jak i obrazów. Przedstawiamy wskazówki, dzięki którym stworzenie atrakcyjnej ulotki reklamowej będzie znacznie prostsze!

Spis treści:

  • Jak zaprojektować ulotkę?
  • Istotne elementy składowe ulotki reklamowej

Z wpisu dowiesz się, czego nie może zabraknąć, jeśli chodzi o profesjonalną ulotkę i jak zadbać o to, aby przyciągnęła ona odbiorców.

Jak zaprojektować ulotkę?

Przede wszystkim pamiętamy o tym, że liczy się pierwsze wrażenie. Ulotka musi być przede wszystkim atrakcyjna. Musimy dać odbiorcy powód do tego, by zechciał nas poznać bliżej. Ulotka reklamowa musi być spójna wizualnie, a także zgodna z kolorystyką firmy. Długie fragmenty dzielimy na mniejsze, stosujemy wypunktowania, tworzymy czytelną hierarchię tekstu. Zapominamy o ozdobnikach tekstu.

Projektujemy ulotkę w taki sposób, aby odbiorca na pierwszy rzut oka mógł zobaczyć, co oferujemy. Nikt nie będzie mieć czasu na przeczytanie ulotki w całości, dlatego postawmy na konkrety. Koniecznie pamiętajmy o korzyściach!

  • język korzyści – to niezbędne podczas projektowania ulotki, piszemy przejrzyście, bez lania wody, nie nadużywajmy przymiotników – ma być krótko i na temat,
  • zasada AIDA, czyli Attention, Interest, Desire, Action – zwróć uwagę, zainteresuj, obudź potrzebę, skłoń do podjęcia akcji,
  • wezwanie do działania – zadzwoń, odwiedź nas,
  • kupony, zagadki, ciekawe hasła lub referencje – to sprawi, że wzbudzimy ciekawość.

Istotne elementy składowe ulotki reklamowej

Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że ulotka reklamowa musi wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy. Nie sprzedajemy całej wiedzy, nie stawiamy na długie treści. Ulotka musi być ciekawa, zawierać chwytliwe hasło. Dzisiejszy odbiorca jest stale narażony na różnorodne komunikaty. Musimy szanować jego czas. To dlatego treść na ulotce ograniczamy do niezbędnego minimum, umiejętnie siejąc ziarno. Trzymajmy się zasady mówiącej o tym, że im mniej, tym lepiej. Podajemy adres, dane kontaktowe, stawiamy na ciekawe hasło, oferujemy atrakcyjny rabat i wzywamy do działania, np. sprawdź, zadzwoń, przyjdź.