Ulotki cateringowe – wszystko, co trzeba o nich wiedzieć

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Od lat to stwierdzenie jest powszechnie stosowane. Jeśli zakładamy własną firmę, warto pomyśleć o dobraniu odpowiedniej reklamy, by trafić do potencjalnych klientów. Jedną z popularniejszych form są ulotki reklamowe. Jeśli naszym pomysłem na biznes jest firma cateringowa, warto sprawdzić poniższe wskazówki, by wiedzieć, jak stworzyć skuteczną ulotkę.

Czym się wyróżniają ulotki cateringowe?

Ulotki cateringowe to po prostu przedstawienie przykładowego menu, jakie oferuje firma. Koniecznie trzeba przedstawić także zestawienie cen. Nie jest to jednak proste. Musimy mieć na uwadze, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. To dlatego liczy się zarówno treść ulotki, jak i sama szata graficzna. Ulotka reklamowa ma niewielką powierzchnię, więc musimy ją odpowiednio zagospodarować, aby spełniła swoje zadanie. Ulotki cateringowe muszą zawierać przykładowe menu, które znajdzie się w naszej ofercie. Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach dominują dwie grupy odbiorców – tradycjonaliści oraz osoby stawiające na zdrowe odżywianie. W naszej ofercie każdy powinien móc znaleźć coś dla siebie. Zarówno menu, jak i ceny muszą być atrakcyjne, aby zachęciły potencjalnego klienta do skorzystania z cateringu.

Gdzie można wykorzystać ulotki promocyjne?

Jeśli chcemy zareklamować nową czy istniejącą firmę cateringową, kluczowe będzie dobranie odpowiedniej akcji promocyjnej. Najlepiej przeprowadzić ją w miejscu, gdzie jest duże zapotrzebowanie na usługi cateringowe. Świetnie sprawdzą się okolice dużych firm, centrum miasta czy studenckie miasteczka. Interesującą akcją może być także rozdawanie ulotek połączone z degustacją menu, np. kanapek, tortilli. Ta forma reklamy przemawia najbardziej do potencjalnych klientów. Próbki menu sprawią, że szybciej przekonają się oni do danej firmy.

Jak zaprojektować ulotki cateringowe?

Każdy element reklamowy powinien być wykonany przede wszystkim estetycznie i profesjonalnie. Musimy skorzystać z usług grafika, który zna współczesne trendy i potrzeby konsumenta. Wtedy projekt ulotki będzie trafiony. Otrzymamy wysokiej jakości reklamę, która trafi w gust odbiorcy. Konieczny jest również wybór odpowiedniej drukarni. Jakość papieru także ma znaczenie. Ulotka nie może wyglądać niechlujnie. Pamiętajmy, że to, jak wygląda nasza ulotka świadczy o naszej firmie. Kluczowy będzie także wybór osób, które będą roznosić ulotki. Powinny one zachęcać do skorzystania z naszych usług.