Projektowanie ulotki – na co zwrócić uwagę?

 In Blog

Ulotka to niezwykle skuteczna forma reklamy, szczególnie jeśli chodzi o lokalne biznesy. Aby jednak cała akcja promocyjna przyniosła oczekiwane rezultaty, należy zadbać o odpowiednie projektowanie ulotki. Na co trzeba zwrócić uwagę? Wyjaśniamy!

Spis treści:

  • Projektowanie ulotki – co jest istotne?
  • Skuteczna ulotka, czyli jaka?

Z poradnika dowiesz się, jak zaprojektować skuteczną ulotkę, czym powinna się wyróżniać profesjonalna ulotka oraz dlaczego warto inwestować w ulotki.

Projektowanie ulotki – co jest istotne?

Skuteczność ulotki jest przede wszystkim zależna od tego, czy zainteresuje ona odbiorcę. Tylko wtedy zapozna się on stuprocentowo z jej treścią. Skuteczna ulotka to taka, która posiada ciekawą szatę graficzną. Dodatkowo musimy jeszcze zapamiętać, że nie ma uniwersalnych wzorów czy projektów ulotek, które zawsze sprawdzą się świetnie. To dlatego musimy zapoznać się z szeregiem wskazówek, które pomogą nam stworzyć skuteczną reklamę.

Po pierwsze, bardzo ważne jest jasne określenie celu, którego ma dotyczyć kampania ulotkowa. Jeśli ulotki mają zachęcać do skorzystania z usług firmy, zaoferujmy promocję, rabat ograniczone czasowo. Bardzo dokładnie określamy także grupę docelową. Wtedy firma zajmująca się kolportażem ulotek będzie docierać wyłącznie do potencjalnych klientów. Projekt ulotki musi być unikalny i wyróżniać się na tle konkurentów.

Skuteczna ulotka, czyli jaka?

Co jeszcze jest ważne, jeśli chodzi o projektowanie ulotki? Trzeba pamiętać, że ulotka jest wizytówką reklamodawcy, zatem wiele mówi o nim samym. Musi być idealnie dopracowana w każdym calu. Zadbajmy o grafiki, język, jakość papieru itd. Unikamy przeładowania ulotki nadmiarem treści. Chwytliwy slogan, najważniejsze informacje są wystarczające. Obraz znacznie bardziej przemawia do ludzkiej wyobraźni niż tekst. To dlatego większość ulotki powinny zajmować grafiki lub zdjęcia. Muszą być idealnie dopasowane i atrakcyjne. Trzeba także dopasować format ulotki. Najczęściej drukuje się je na papierze ulotkowym o gramaturze 35 gram na metr kwadratowy. Możemy jednak wybrać papier o wyższej gramaturze – ulotki będą wtedy bardziej eleganckie. Kluczowy jest także dobór dystrybucji. Musimy docierać do wybranych klientów, a nie do wszystkich. To dlatego warto zdecydować się na kolportaż ulotek przez profesjonalną firmę.