Jak powinna wyglądać dobra gazetka reklamowa?

Gazetka reklamowa jest dla wielu osób najlepszą formą informacji o tym, jakie nowe promocje i produkty pojawią się niebawem w danym sklepie. Jednak jak powinna wyglądać dobra gazetka, tak, aby była spójna, przejrzysta i zachęcała do skorzystania z oferty? Podpowiadamy!

Kolorystyka ma znaczenie

Pamiętaj, że na markę Twojej firmy składają się też barwy. Dlatego zastosuj je również w materiałach reklamowych typu gazetki. Ludzie są wzrokowcami, więc nawet jeśli nie przeczytają nazwy Twojej firmy, to prawdopodobnie poznają ją po kolorach właśnie. Jeżeli Twój sklep nie ma identyfikacji wizualnej w postaci barw, koniecznie je dobierz i konsekwentnie wykorzystuj w różnych kanałach promocji. Abstrahując od firmowych kolorów, miej na uwadze, że lepiej czyta się ciemn tekst na jasnym tle. Postaraj się zastosować tę zasadę podczas kompozycji gazetki. Uważaj też, by nie przesadzić z neonowymi, wyrazistymi kolorami. Kontrast jest dobry, ale z umiarem!

Mniej znaczy więcej

A skoro o umiarze mowa – znasz złotą zasadę „mniej znaczy więcej”? Okazuje się, że ma zastosowanie także w tworzeniu gazetki reklamowej. Pamiętaj, że w tym przypadku najważniejsze są Twoje produkty, dlatego to one powinny grać pierwsze skrzypce na stronie, a nie tekst. Postaraj się, by było zwięźle i konkretnie – bez rozbudowanych opisów. Nikomu nie będzie się chciało tego czytać! Podobnie sprawa ma się z grafiką. Zadbaj o to, by była ciekawa, kreatywna, ale prosta. Pstrokate obrazki nic nie wnoszące do gazetki odpadają.

Coś więcej niż gazetka

Mało ciekawa, nudna i niczym niewyróżniająca się gazetka reklamowa z pewnością nie przyciągnie uwagi nikogo, a nawet jeśli – po przeczytaniu wyląduje w koszu. Jak ją urozmaicić i sprawić, by stała się obiektem przydatnym? To proste – umieść w niej bon rabatowy (najlepiej na końcu), dzięki któremu będzie można kupić wybrany produkt w promocyjnej cenie. Zobaczysz, że potencjalny konsument doceni w ten sposób atrakcyjność gazetki i na pewno jej nie wyrzuci.