Jak powinna wyglądać skuteczna ulotka reklamowa?

Obecnie z każdej strony niemal bombardują nas przekazy reklamowe. Widzimy je w telewizji, internecie, na plakatach. Pozostaje więc pytanie, czy warto jeszcze inwestować w ulotki reklamowe? Oczywiście, że tak, jednak, by zapadły w pamięć odbiorcom, muszą być zwięzłe i atrakcyjne. Warto jednak początkowo zastanowić się nad kilkoma kwestiami, by ulotka przyniosła oczekiwane efekty.

Czy jest mi potrzebna ulotka?

Pierwszą kwestią jest zastanowienie się, po co jest nam potrzebna ulotka. To właśnie odpowiedź na to pytanie będzie miała kluczowy wpływ na jej wygląd oraz treść. Skuteczne określenie celu to gwarancja sukcesu. Oczywiście przeważnie jest tak, że chcemy na ulotce umieścić jak najwięcej informacji. To błąd. Warto skupić się na wyeksponowaniu jednej lub dwóch ofert czy wydarzeń, które chcemy promować. Zbyt wiele tekstu może odstraszyć odbiorcę. Koniecznie trzeba także zadbać o to, by dane kontaktowe i adres strony www były dobrze widoczne. Dzięki temu klient bez trudu je zauważy.

Określenie grupy docelowej

Choć czasami może wydawać się inaczej, nigdy oferta nie będzie skierowana do wszystkich. Podczas projektowania ulotki, trzeba myśleć o grupie docelowej. Inne fonty, kolory, zdjęcia czy ilustracje spodobają się kobietom, inne mężczyznom. Ważne jest, by nie używać więcej niż dwóch fontów. Gdy zależy nam na podkreśleniu wagi jakichś informacji, warto stosować wyboldowanie, pochylenie. To znacznie lepszy wybór niż zbyt duża liczba użytych krojów pisma.

Ile zdjęć wybrać?

Zdjęcia czy ilustracje mogą być doskonałym przekaźnikiem treści. Sprawdzą się szczególnie wtedy, gdy mamy mocno ograniczoną przestrzeń na ulotce. Koniecznie trzeba zastanowić się nad tym, czy lepszym wyborem będzie zastosowanie większej liczby mniejszych zdjęć, czy lepiej sprawdzi się jedno większe, które przykuje skutecznie uwagę.

Odpowiedni format zdjęć

Ulotki reklamowe występują w wielu formatach. Wykorzystuje się także różnorodne gramatury i rodzaje papieru. Jeśli dysponujemy ograniczonym budżetem, warto skorzystać ze standardowych rozmiarów, np. A5. Można rozważyć także ulotki w niestandardowym kształcie, np. koła.

Papier ma znaczenie

Papier wykorzystany na ulotki reklamowe powinien być dobrej jakości. Jeśli zechcemy zaoszczędzić, słabej jakości papier, może zepsuć graficzny projekt ulotki. Przeważnie wykorzystuje się papier o gramaturze do 350 g/m2.

Na koniec warto wspomnieć o sprawdzeniu wszystkich literówek. Przeczytajmy kilka razy tekst i upewnijmy się, że całość napisana jest poprawnie. W końcu ulotka reklamowa to wizytówka naszej firmy.