Zalety papierowej reklamy
Reklama w papierowej formie, mimo powszechnego dostępu do Internetu, wciąż stanowi skuteczny i bardzo popularny sposób dotarcia do pożądanych klientów. Przede wszystkim oferuje szerokie możliwości jej wykorzystywania w rozmaitych okolicznościach. Do wyboru mamy rozmaite formaty, przez co możemy się wyróżnić na tle konkurentów. Ogromnym plusem jest także możliwość bezpośredniego kontaktu marki z odbiorcą. Przygotowanie reklam w formie papierowej jest stosunkowo szybkie, dlatego promocję możemy rozpocząć niemal natychmiastowo.
Jak wybrać papierową reklamę?
Reklama na papierze daje wiele możliwości dotarcia do odbiorcy. Może być stworzona w różnych formatach – wiele zależy od jej przeznaczenia oraz oczekiwań. Do najpopularniejszych form należą:
- ulotki reklamowe,
- katalogi,
- plakaty,
- wizytówki.
Zalety ulotek reklamowych
Ulotki reklamowe są jedną z najpopularniejszych form bezpośredniej reklamy. Co więcej, pomagają budować rozpoznawalność danej marki, sprzyjają kontaktowi firmy z odbiorcą. Możemy dodatkowo przybliżyć ofertę czy przekazać dodatkowe informacje, tym samym zachęcając do zapoznania się z daną marką.
Bardzo dobrym zabiegiem, który jest związany z kolportażem ulotek, jest umieszczenie na nich zniżek, kodu rabatowego czy oferty specjalnej. Wtedy rozdajemy jej w pobliżu siedziby firmy czy sklepu. Szybko zyskamy klientów.
A może plakaty?
Plakaty świetnie sprawdzą się podczas promocji wydarzeń, np. koncertów. Można je także wykorzystać podczas dużych promocji, specjalnych ofert. Duży format daje możliwość ciekawego zagospodarowania przestrzeni, przyciąga uwagę odbiorców.
Dobór grupy odbiorców
Choć wydaje się, że dostęp do Internetu jest w zasadzie na porządku dziennym, warto pamiętać, że nie każdy z niego korzysta. Szczególnie osoby starsze mają problem z obsługą komputera. To dlatego reklama online – mimo swojej popularności – nie dotrze do każdego. Reklama na papierze ma już taką możliwość.
Dzięki temu, że grono odbiorców jest w zasadzie nieograniczone, reklama dotrze do wszystkich grup wiekowych. Z kolei, jeśli tworzymy papierową reklamę, która ma za zadanie dotrzeć jedynie do wybranej grupy, warto rozdawać ulotki w miejscu, gdzie najczęściej przebywa nasza grupa docelowa.
Wysoka jakość
Ważne jest, by papierowa reklama była naprawdę wysokiej jakości. Estetyka ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy przyciągnąć uwagę odbiorców. Ważny jest zarówno projekt, jak i wydruk materiałów, dlatego należy to zadanie powierzyć profesjonalistom, którzy pomogą osiągnąć nam założony cel.