Co powinna zawierać ulotka?

Dobrze skonstruowana ulotka jest w stanie zachęcić daną osobę do skorzystania z usług lub też produktów danej firmy. Na ulotce mogą być również zawarte określone informacje. Trzeba jednak pamiętać, że nie można ich roznosić w sposób nielegalny, czyli np. w miejscach, gdzie jest to zakazane. Co więc musi zawierać ulotka, aby przykuć uwagę klientów i jaki powinien być wygląd ulotki, by spełniała one konkretne zadanie?

Spis treści

Po co są ulotki?

Druk ulotek i ich cel

Do kogo ulotka ma być skierowana?

Czego szukają odbiorcy ulotek?

Użyteczna i kreatywna ulotka

Co ma zakomunikować ulotka?

Czym jest ulotka reklamowa?

Treści jakie powinna zawierać ulotka reklamowa

Aspekt graficzny i rozmieszczenie elementów na ulotce

Podsumowanie

Po co są ulotki?

Ulotki reklamowe służą przede wszystkim do informowania klientów o danych promocjach. Mogą przedstawiać produkty lub też usługi w taki sposób, by skłonić klienta do skorzystania z nich lub zakupu. Warto postawić najpierw na odpowiedni projekt ulotki reklamowej i określić, jaki komunikat chcemy przekazać, by zdobyć uwagę klienta. Odpowiednie dane na ulotce reklamowej są niezbędne, ponieważ biorąc ulotkę do ręki klient zastanawia się, dlaczego miałby skorzystać właśnie z tej oferty.

Druk ulotek i ich cel

Jeśli w Twojej firmie powstaje nowy projekt i chcesz dotrzeć do jak największej ilości klientów, przyda Ci się bez wątpienia idealna ulotka reklamowa. Warto zdecydować się wówczas na drukowanie ulotek reklamowych w odpowiednich ilościach, by trafić do sporej grupy docelowej. Dobra ulotka reklamowa powinna zawierać w sobie krótkie, najważniejsze informacje, by potencjalny klient był nią zainteresowany. Ulotki reklamowe są skuteczną formą reklamy, a chwytliwe hasło na nich jest w stanie przekonać klienta do skorzystania z usługi.

Do kogo ulotka ma być skierowana?

W pierwszej kolejności konieczne będzie określenie grupy docelowej. Dzięki temu możliwe będzie wykonanie projektu, który przykuje uwagę odbiorcy i sprawi, że będzie on zainteresowany informacjami zawartymi na ulotce. Skuteczną ulotkę reklamową można wykonać na wiele różnych sposobów. Musisz mieć świadomość jednak tego, że klienci bywają w tych czasach bardzo wybredni, więc konieczne będzie postawienie na nieszablonowe rozwiązania. Poprawna ulotka powinna zawierać obietnice, których potrzebuje i oczekuje klient.

Czego szukają odbiorcy ulotek?

Po pierwsze należy postawić się w sytuacji potencjalnego klienta i zastanowić się nad tym, co przekonałoby nas do skorzystania z oferty zawartej na ulotce. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, a pozwoli to na lepsze przedstawienie zalet usług i produktów Twojej firmy. Wykonanie ulotki reklamowej w ciekawy sposób, pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów w sposób prosty i skuteczny. Trzeba również pamiętać o tym, że każda ulotka reklamowa przekazuje niewerbalny komunikat – nie tylko samą treścią, ale też jej wyglądem.

Użyteczna i kreatywna ulotka

Kreatywna ulotka to podstawa. Niezależnie od tego czy chcesz przekazać jakieś informacje czy też skłonić klienta do skorzystania z konkretnych usług, powinieneś zadbać o to, by Twoje ulotki prezentowały się w odpowiedni sposób. W każdym z tych przypadków ulotka nie powinna być jednak zbyt duża. Lepiej postawić na coś mniejszego i w odpowiedni sposób wykorzystać małą przestrzeń, która jest dostępna. Zbyt chaotyczna i brzydka graficznie broszura nie spełni swojego zadania.

Co ma zakomunikować ulotka?

To co ma zakomunikować dana ulotka zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb. Niektóre z nich mogą przekazywać jedynie jakieś konkretne informacje, natomiast w innych przypadkach mogą stanowić reklamę – np. salonu kosmetycznego, serwisu samochodowego czy też jakichś produktów. Najważniejsze jest jednak to, by zastanowić się nad grupą docelową i stworzyć ulotkę w taki sposób, by idealnie do niej trafiała. Z tego typu ulotką można uzyskać rewelacyjne rezultaty i pozyskać wielu nowych klientów.

Czym jest ulotka reklamowa?

Ulotki reklamowe są przede wszystkim sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Ich plusem jest m. in. to, że ich wykonanie i wydrukowanie nie musi być wcale drogie i czasochłonne. Z uwagi na nieduży rozmiar ulotek, nie trzeba wcale umieszczać na nich skomplikowanych wzorów czy też wielu informacji. Krótka, zwięzła i rzeczowa broszura przyniesie o wiele lepsze rezultaty. Podstawowe dane związane z Twoją firmą i krótki opis produktu lub oferty w zupełności wystarczą i sprawią, że ulotka zwróci uwagę drugiej osoby.

Treści jakie powinna zawierać ulotka reklamowa

Wykonując ulotkę reklamową należy umieścić na niej podstawowe informacje. W przypadku firm konieczna będzie m. in. strona www, na której klienci będą mogli znaleźć więcej informacji. Warto mieć również wypisane usługi, które świadczy Twoja firma. Niezbędny jest też dokładny adres firmy, jeśli świadczysz konkretne usługi. Wszystko to sprawi, że broszura będzie kompletna, przez co poszczególne osoby będą nią znacznie bardziej zainteresowane.

Aspekt graficzny i rozmieszczenie elementów na ulotce

Dobry projekt graficzny to konieczność w przypadku każdej ulotki. Grafika odgrywa bardzo istotną rolę, bo przyciąga wzrok klientów. Broszura przyciąga też gramaturą papieru i powierzchnią, która dostarcza niewerbalnych informacji. Trzeba pamiętać jednak o tym, że zdjęcia dostępne na innych stronach, chronione są prawem autorskim i pozyskane w sposób nielegalny stanowią problem zarówno dla klienta jak i firmy. Jeśli masz grafika w firmie, warto zlecić mu wykonanie jedynej w swoim rodzaju ulotki.

Podsumowanie

Wykonanie ulotki reklamowej wcale nie musi być aż tak trudne. Stosowanie się do konkretnych porad pozwoli na stworzenie ulotki, która będzie zarówno atrakcyjna pod względem wizualnym jak i będzie zawierać niezbędne informacje chociażby na temat produktów Twojej firmy. Wówczas pozostanie jedynie dotarcie do grupy docelowej, a to można wykonać na wiele różnych sposobów, roznosząc ulotki lub też rozdając je na mieście.