5 zasad tworzenia ulotki reklamowej

Ulotki reklamowe są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Aby przyniosły oczekiwany rezultat, należy je odpowiednio stworzyć. Czym wyróżnia się efektowna ulotka reklamowa? Przedstawiamy 5 zasad jej tworzenia.

Rozmiar ulotki reklamowej

Ulotki reklamowe mogą mieć różnorodne formaty, jednak do standardowych należą formaty A5, czyli pół arkusza A4 o wymiarach 210 mm x 148,5 mm, ulotki DL – 1/3 arkusza A4 o wymiarach 210 mm x 99 mm, a także A7 105mm x 74mm. Można jednak pokusić się o stworzenie reklamowej ulotki w innym, dowolnym rozmiarze. Wybierając ciekawy kształt, wyróżnimy naszą ulotkę na tle innych i zdobędziemy przewagę nad konkurencją.

Odpowiednia grafika

Bardzo często zapominamy o oprawie graficznej ulotki, a to właśnie obraz pozwala wyrazić więcej niż tysiąc słów. Starannie musimy przemyśleć tło, kolory napisów oraz wybrane zdjęcia. To te czynniki zadecydują o atrakcyjności wizualnej broszury reklamowej. Podczas tworzenia ulotki warto jednak zachować umiar. Nie zestawiamy ze sobą zbyt wielu elementów, gdyż może to zmniejszyć jej czytelność. Uważamy, by nie stosować wielu różnych fontów. Najlepszą decyzją jest pozostanie przy dwóch, a jedynie eksperymentowanie z grubością, pochyleniem czy wielkością napisów. Pamiętajmy również o tym, że niezbędnym elementem każdej skutecznej ulotki reklamowej są wysokiej jakości zdjęcia, które przykuwają wzrok. Muszą być one adekwatne do charakteru działalności danej firmy.

Przyciągająca treść ulotki

Bez wątpienia najważniejszym elementem ulotki jest jej treść. Nie może być ona zbyt długa, gdyż w dobie Internetu, odbiorcy oczekują rzeczowych, krótkich, treściwych informacji. Zbyt duża ilość tekstu może zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z ofertą firmy. Zadbajmy o stworzenie prostego, ale jednocześnie chwytliwego hasła reklamowego. Co ważne, zwięzły przekaz ofertowy to nie wszystko. Ogromną wagę trzeba przywiązać także do poprawności językowej. Absolutnie zabronione są wszelkie literówki, błędy ortograficzne czy językowe. Odbierane są jako brak profesjonalnego podejścia do klienta. To dlatego warto zlecić stworzenie treści profesjonaliście, zamiast brać się za jej tworzenie na własną rękę. Co istotne, zadbajmy także o układ treści na ulotce reklamowej. Całość musi być czytelna, a kluczowe informacje wyróżniamy innym kolorem bądź większym rozmiarem fontu.

Pozostałe informacje

Nie zapominajmy także o drugiej stronie ulotki. Jej odwrót to miejsce, które z pewnością warto wykorzystać. Świetnie sprawdzą się w tym przypadku mapki ze wskazówkami dojazdu, przykładowe menu, kupon rabatowy czy rekomendacje klientów.

Dane kontaktowe

Na ulotce reklamowej umieszczamy również dokładne dane kontaktowe firmy. W projekcie nie może zabraknąć przede wszystkim: adresu siedziby firmy, numeru telefonu, adresu e-mail, adresu strony internetowej czy mediów społecznościowych. Wszystkie dane muszą być aktualne, gdyż potencjalne błędy mogą uniemożliwić zainteresowanemu odbiorcy kontakt z firmą, a tym samym, zmniejszyć skuteczność ulotki.