Kolportaż ulotek co to?

Czym tak naprawdę jest kolportaż ulotek? Na czym polega kolportaż ulotek i ile można na nim zarobić? Poznaj niezbędne informacje odnośnie do kolportażu ulotek!

Spis treści:

  • Kolportaż ulotek definicja
  • Kolportaż ulotek do skrzynek
  • Kolportaż ulotek firma

Kolportaż ulotek definicja

Wiele osób zastanawia się nad tym, czym jest kolportaż ulotek. Najpopularniejszą formą kolportażu materiałów promocyjnych jest bez wątpienia rozdawanie ulotek. Kolporter to osoba, która jest specjalnie zatrudniana do tego, aby rozdawać przechodniom ulotki na ulicach miast. Mogą to być również hostessy, które są ubrane w stroje nawiązujące do marki, jaką reprezentują. Najczęściej spotykamy je w centrach handlowych bądź podczas różnego rodzaju imprez. Kolportaż ulotek pozwala na dotarcie do sporej liczby potencjalnych klientów i to w niedługim czasie. Kolporter powinien być w tym celu specjalnie przeszkolony, by wiedzieć jak się zachowywać oraz co mówić, by zarówno wręczyć ulotki napotkanym osobom, ale także nawiązać z nimi kontakt wzrokowy czy krótką rozmowę. To właśnie interakcja jest w dużej mierze kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o kolportaż ulotek. Dzięki niej można zachęcić potencjalnego klienta do przeczytania ulotki czy skorzystania z oferty.

Kolportaż ulotek do skrzynek

Istnieje także inna forma kolportażu ulotek. Oprócz dystrybucji ulotek wśród przechodniów danego miasta, regionu, galerii handlowej, wydarzenia itp., kolportaż można przeprowadzać bezpośrednio pod drzwi domów mieszkańców wskazanego obszaru. W takich przypadkach kolporterzy wrzucają określone materiały reklamowe do skrzynek pocztowych, umieszczają je w drzwiach, na wycieraczkach czy w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach w bloku. Kolporter może także pukać do drzwi, aby zaprezentować potencjalnym klientom ofertę firmy. Działania będą zależne od strategii marketingowej danego przedsiębiorstwa i indywidualnych wymagań. To dlatego warto dowiedzieć się najpierw, jak w danej firmie przebiega kolportaż ulotek.